Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014

Πασχαλινό Δημιουργικό Εργαστήριο





Σας προσκαλούμε να συμμετάσχετε στο εκπαιδευτικό και άκρως δημιουργικό εργαστήρι που θα λάβει χώρο στο κέντρο λογοθεραπείας μας Μ. Αλεξάνδρου 31 και Ενθ. Αντιστάσεως, Καλαμαριά, στις  16/4/14 και ώρα 17:00. Οι μικροί μας φίλοι θα φτιάξουν πρωτότυπες κατασκευές και θα υποδεχθούμε όλοι μαζί με δημιουργική διάθεση τις γιορτινές μέρες. Πιο συγκεκριμένα στο εργαστήρι κατασκευής πασχαλινών αναμνηστικών τα παιδιά θα χρησιμοποιήσουν ποικιλία υλικών ώστε να βάλουν τη δική τους ανεκτίμητη πινελιά στις πασχαλινές προετοιμασίες.

Όσοι γονείς επιθυμούν, μπορούν να γίνουν οι «βοηθοί» των παιδιών τους στις πασχαλινές προετοιμασίες. Η είσοδος είναι ελεύθερη το μόνο που χρειάζεται είναι να δηλώσετε έγκαιρα τη συμμετοχή σας στα τηλέφωνα: 2314 316306 & 6974190169.

Είσοδος Ελεύθερη

 Σας περιμένουμε όλους!!!


Τρίτη 18 Μαρτίου 2014

Ημερίδα: "ΤΟ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΟΝ ΑΥΤΙΣΜΟ - ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ"

Το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης "ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ" συμμετέχοντας ενεργά σε κοινωνικές δράσεις που σκοπό έχουν την ανατροπή καθιερωμένων κοινωνικών αντιλήψεων σε σχέση με την Αναπηρία, κάθε μορφής, σας προσκαλεί στο τριήμερο εκδηλώσεων που διοργανώνει στα πλαίσια της ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ (η οποία είναι στις 2 Απρίλη),  από την Παρασκευή 4 Απριλίου έως και την Κυριακή 6 Απριλίου, στις εγκαταστάσεις του στη Θεσσαλονίκη (οδός Βάκχου 19-23,  Πλησίον του Ν.Σ.Σταθμού, 3ος όροφος).

Οι εκδηλώσεις θα ξεκινήσουν την Παρασκευή 4 Απριλίου και ώρα 7:00 μ.μ. με τα εγκαίνια μιας "ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗΣ" έκθεσης, όπου Έλληνες και Τούρκοι ζωγράφοι θα παρουσιάσουν τις εξαιρετικές δημιουργίες τους με θέμα τη ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΗ έκθεση θα διαρκέσει μέχρι την Κυριακή 6 Απριλίου και ώρα 14:30.

Παράλληλα το Σάββατο 5 Απριλίου και ώρες 10:00 - 14:30 θα πραγματοποιηθεί ημερίδα με θέμα: "ΤΟ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΟΝ ΑΥΤΙΣΜΟ - ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ", την οποία συνδιοργανώνει το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης "ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ", το Κέντρο Υποστήριξης Γονέων και η παιδοψυχολόγος Μαρέικε Στέεμαν - Κοκκαλίδου.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΣΑΒΒΑΤΟΥ 05-04-2014
10.00 10.30:   Χαιρετισμοί
10.30-11.00:   "Η Κοινωνική Διάσταση του Αυτισμού", Καραγιάννη Μαρία, Εκπαιδευτικός - μητέρα Αυτιστικού παιδιού
11.00-11.30:   "Το θεραπευτικό παιχνίδι και ο Αυτισμός. τρόποι διαχείρισης συμπεριφοράς και συναισθημάτων, Ανάπτυξη Κοινωνικών Δεξιοτήτων", Στέεμαν - Κοκκαλίδου Μαρέικε, Παιδοψυχολόγος
11.30-12.00:   Προβολή Βίντεο
12.00-12.30:   Ανακοινώσεις - διάλειμμα
12.30-13.00:   "Η άτυπη ανάπτυξη λόγου στα παιδιά με Αυτισμό"  Τζιλέρογλου  Καλλιόπη, Λογοθεραπεύτρια
13.00-13.30:    "Ποιος έχει τον έλεγχο;" Θωμαή Γεωργιάδη, ψυχολόγος
13.30-14.00:    Βιωματικό παιχνίδι
14.00-14.30:    Ερωτήσεις - Συζήτηση

Απέναντι στη βαρβαρότητα του «πολιτισμού» μας απαντάμε με την τέχνη του διαφορετικού, με σεβασμό στην Αναπηρία και με έμπρακτη υποστήριξη εκείνων που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη μας.

Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

Ο ρόλος των παιδικών βιωμάτων στην εξέλιξη της προσωπικότητάς μας!!!



2

Όλοι μας, σαν παιδιά, πήραμε το μήνυμα από το οικογενειακό και κοινωνικό μας περιβάλλον οτι δεν είμαστε εντάξει έτσι όπως είμαστε. Το μήνυμα αυτό, το λαμβάναμε είτε λεκτικά είτε ενεργειακά με διαφορετικούς τρόπους. Κάποιους από εμάς μας αμέλησαν, μας παράτησαν ή μας έκαναν να αισθανθούμε ανεπιθύμητοι.
Άλλους μας κριτίκαραν, μας έθεσαν υψηλούς στόχους με αντάλλαγμα την αγάπη και μας χειραγώγησαν. Άλλους πάλι, μας έπνιξαν κυριολεκτικά με την υπερπροστασία, στερώντας μας τη δυνατότητα να κάνουμε λάθη και να μάθουμε από αυτά.
Οι γονείς μας, θεωρούσαν οτι μας εκπαίδευαν με αγάπη και εν μέρει είναι αλήθεια, αλλά αυτή η αγάπη βασιζόταν σε εναν απλό κανόνα : «Σε αγαπάω, αν…». Όποια και να ήταν η κατάσταση στην οικογένεια μας, όλοι πιστεύαμε ότι έπρεπε να φερόμαστε με ενα συγκεκριμένο τρόπο κ έτσι υιοθετήσαμε έναν ρόλο, για να μας αγαπάνε και να ανήκουμε στο οικογενειακό σύστημα.
Εμείς, λόγω της βαθιάς μας ανάγκης να είμαστε συνδεδεμένοι με την οικογένεια μας, είπαμε «ναι» σε αυτόν τον ρόλο. Αποκοπήκαμε από την ουσία μας, αφού αυτή δεν ταίριαζε με την οικογένεια μας, και πήραμε βαθιές αποφάσεις.
Κάποιοι μεγαλώσαμε γρήγορα, γίναμε υπερβολικαά υπεύθυνοι και θέσαμε πολύ ψηλούς στόχους, που για να τους πετύχουμε περιορίσαμε τις φυσικές, παιδικές μας ανάγκες για παιχνίδι και χαρά. Άλλοι γίναμε υποχωρητικοί, συμβιβαστικοί, λέγοντας πάντα «ναι», χωρίς απαραίτητα να το εννοούμε.
Κάποιοι ταυτιστήκαμε με έναν αρνητικό ροόλο, γίναμε τα μαύρα πρόβατα της οικογένειας, οι επαναστάτες. Λέγοντας πάντα «όχι», εγκλωβιστήκαμε μέσα σε αυτόν το ρόλο και ζούμε τη ζωή μέσα σε μια αναίτια αντίδραση. Άλλοι πάλι, αποσυρθήκαμε σε ενα ρομαντικό, ευφάνταστο κόσμο και γίναμε απόντες από την ίδια μας τη ζωή. Τέλος, κάποιοι ταυτιστήκαμε με τους ρόλους των γονιών μας και γίναμε επικριτικοί ή κατηγορηματικοί απέναντι στα ίδια τα παιδιά μας.
Παρότι υιοθετήσαμε αυτούς τους ρόλους με επιτυχία, αναγκαστήκαμε να αποκοπούμε απο τον εαυτό μας. Και αυτή η αποκοπή δεν έγινε χωρίς πόνο. Βαθιά μέσα μας, το εσωτερικό μας παιδί πληγώθηκε πολύ από αυτή την «εκπαίδευση», κυρίως γιατί δε μας δέχτηκαν και δεν μας αγάπησαν για αυτό που είμαστε.
Και το αποτέλεσμα? Οι ερωτικές μας ιστορίες και οι στενές φιλίες μας γίνονται πολύπλοκες και συχνά πιο δύσκολες, όταν ερχόμαστε πιο κοντά με τους άλλους.
Η οικεοιότητα φέρνει στην επιφάνεια βαθιά κρυμμένες πληγές μέσα μας και δεν είναι σπάνιο να σαμποτάρουμε εμείς οι ίδιοι τις σχέσεις μας, επαναλαμβάνοντας παλιές συνήθειες κατηγορίας, απαίτησης, απομόνωσης, κρυμμένων προσδοκιών, συμβιβασμού ή χειρισμού…
Νομίζουμε ότι ξέρουμε ν αγαπάμε και κατηγορούμε τους άλλους για όσα μας συμβαίνουν… Ωστόσο, η αλήθεια είναι ότι ο τρόπος που βλέπουμε τον εαυτό μας και τους άλλους εξαρτάται από το πώς μάθαμε την αγάπη όταν είμαστε παιδια.
Το τώρα μας, έχει άμεση σχέση με το πριν κ φυσικά με το μετά.
Μπορεί να είμαστε επαγγελματικά επιτυχημένοι, αλλά υπάρχει και το ενδεχόμενο να μην προχωρήσουμε επαγγελματικά εξαιτίας του φόβου μας να ριψοκινδυνεύσουμε σε συναγωνιστικές καταστάσεις όπου υπάρχει ο κίνδυνος της αποτυχίας.
Ερχόμαστε πολύ κοντά συναισθηματικά με κάποιον, στην ουσία όμως δεν μπορούμε να σταθεροποιήσουμε αυτή την επαφή, γιατί δεν υπάρχει η σωστή εμπιστοσύνη στον εαυτό μας. Εύκολα πληγωνόμαστε, νιώθουμε άδειοι κ συχνά αδικημένοι ( πάντα οι άλλοι φταίνε).
Εν κατακλείδει, ποτέ δεν είναι αργά εάν κ εφόσον το θέλουμε αλλά κυρίως αν έχουμε καταλάβει την αδυναμία επαφής κ συναναστροφής με τον κοινωνικό, επαγγελματικο κ συναισθηματικό μας περίγυρο να βελτιωθούμε. Πρωτίστως για εμάς τους ίδιους.
Η αλλαγή πάντα φέρνει τη μεταμόρφωση κ η δεύτερη με τη σειρά της τη βεβαιότητα ότι καταφέραμε εκείνο που θέλουμε.

Να αγαπήσουμε εμάς !
Μην ξεχνάμε Ποτέ ότι:
” Όποιος έχει μέσα του ένα γιατί, μπορεί ν΄αντέξει το κάθε πώς ….” ΝΙΤΣΕ

Σοφία Ασλαματζίδου

Σάββατο 8 Μαρτίου 2014

Γιατί ο αυτισμός προτιμά τα αγόρια;


Γιατί ο αυτισμός προτιμά τα αγόρια;
Νέα έρευνα αποδεικνύει πως τα γονίδια δίνουν αναπτυξιακό πλεονέκτημα στα κορίτσια και ενισχύει τη θεωρία ότι τα κορίτσια είναι εκ φύσεως πιο προστατευμένα, σε σχέση με τα αγόρια, από τις διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, όπως είναι ο αυτισμός.
Ενώ στα αγόρια αρκεί ένας μικρός αριθμός γενετικών μεταλλάξεων για να εκδηλώσουν τα συμπτώματα, στα κορίτσια πρέπει να είναι παρούσες  πολύ πιο ακραίες γενετικές μεταλλάξεις για να δικαιολογήσουν μια διάγνωση, όπως αναφέρεται στο περιοδικό American Journal of Human Genetics, όπου δημοσιεύτηκε η έρευνα. Η έρευνα επίσης εξηγεί γιατί ο αυτισμός εμφανίζεται πέντε φορές πιο συχνά στα αγόρια απ’ ότι στα κορίτσια.
«Αυτή είναι η πρώτη μελέτη που αποδεικνύει πειστικά τη διαφορά μεταξύ αγοριών και κοριτσιών σε μοριακό επίπεδο για την παρουσίαση μιας αναπτυξιακής διαταραχής.  Η μελέτη δείχνει ότι υπάρχει ένα διαφορετικό επίπεδο δυναμικής  στην ανάπτυξη του εγκεφάλου , και τα θηλυκά φαίνεται να έχουν ένα σαφές πλεονέκτημα» δήλωσε ο Sébastien Jacquemont του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου της Λωζάνης στην Ελβετία , επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης.
Για τη μελέτη, οι ερευνητές εξέτασαν δείγματα DNA σε περισσότερα από 16.000 άτομα με αυτισμό ή άλλες αναπτυξιακές διαταραχές. Βρήκαν ότι τα κορίτσια είχαν ένα μεγαλύτερο αριθμό επιβλαβών παραλλαγών στα γονίδιά τους απ’ ότι τα αγόρια με την ίδια διάγνωση. «Σε γενικές γραμμές , οι γυναίκες λειτουργούν πολύ καλύτερα από τους άνδρες με παρόμοια μετάλλαξη που επηρεάζει την ανάπτυξη του εγκεφάλου», δήλωσε ο Jacquemont.  Οι ερευνητές δήλωσαν πως η συγκεκριμένη έρευνα θα βοηθήσει τόσο στη διάγνωση των διάχυτων αναπτυξιακών διαταραχών, όσο και στην ανάπτυξη των μεθόδων ελέγχου.
Φώτης Παπαναστασίου
Ειδικός Παιδαγωγός