Πού πρέπει να διαβάζει;
Πότε πρέπει να διαβάζει;
Έχει σημασία πως είναι διαμορφωμένο το δωμάτιό του;
Πρέπει να διαβάζουμε μαζί;

Αυτές είναι μόνο λίγες από τις πολλές ερωτήσεις των γονέων που προσπαθούν να οργανώσουν σωστά το χώρο και τον χρόνο του παιδιού τους στο διάβασμα.
Τα παιδιά της σχολικής ηλικίας πρέπει να έχουν συγκεκριμένη ώρα που διαβάζουν τα μαθήματα της επόμενης μέρας. Αυτή η ώρα θα πρέπει να είναι αποδοτική, παραγωγική και σύντομη.
Για να το πετύχουμε αυτό θα πρέπει να δημιουργήσουμε ένα ελεγχόμενο περιβάλλον που θα προσφέρει, στο παιδί με Δυσλεξία - Διάσπαση Προσοχής, συνθήκες τέτοιες που μειώνουν την διάσπασή του και το ωθούν σε μια πιο οργανωμένη δραστηριότητα.
Αυτό το περιβάλλον είναι το δωμάτιο του παιδιού ή κάποιος άλλος ήσυχος χώρος του σπιτιού. Θα πρέπει να υπάρχει μια σταθερότητα ως προς τον χώρο ( με όσο το δυνατόν λιγότερες εξαιρέσεις ).
Τι πρέπει λοιπόν να έχει το δωμάτιο του παιδιού με Δυσλεξία και Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες για να γίνει η σχολική του μελέτη πιο αποδοτική και λιγότερο χρονοβόρα:
Πότε πρέπει να διαβάζει;
Έχει σημασία πως είναι διαμορφωμένο το δωμάτιό του;
Πρέπει να διαβάζουμε μαζί;
Αυτές είναι μόνο λίγες από τις πολλές ερωτήσεις των γονέων που προσπαθούν να οργανώσουν σωστά το χώρο και τον χρόνο του παιδιού τους στο διάβασμα.
Τα παιδιά της σχολικής ηλικίας πρέπει να έχουν συγκεκριμένη ώρα που διαβάζουν τα μαθήματα της επόμενης μέρας. Αυτή η ώρα θα πρέπει να είναι αποδοτική, παραγωγική και σύντομη.
Για να το πετύχουμε αυτό θα πρέπει να δημιουργήσουμε ένα ελεγχόμενο περιβάλλον που θα προσφέρει, στο παιδί με Δυσλεξία - Διάσπαση Προσοχής, συνθήκες τέτοιες που μειώνουν την διάσπασή του και το ωθούν σε μια πιο οργανωμένη δραστηριότητα.
Αυτό το περιβάλλον είναι το δωμάτιο του παιδιού ή κάποιος άλλος ήσυχος χώρος του σπιτιού. Θα πρέπει να υπάρχει μια σταθερότητα ως προς τον χώρο ( με όσο το δυνατόν λιγότερες εξαιρέσεις ).
Τι πρέπει λοιπόν να έχει το δωμάτιο του παιδιού με Δυσλεξία και Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες για να γίνει η σχολική του μελέτη πιο αποδοτική και λιγότερο χρονοβόρα:
- Ένα επιτοίχιο ρολόι με μεγάλους αριθμούς για να μπορεί να οργανώνει καλύτερα τον χρόνο του και τις ρουτίνες του.
- Το εβδομαδιαίο πρόγραμμα του σχολείου αναρτημένο στον τοίχο του δωματίου του σε ύψος που να μπορεί εύκολα να το διαβάσει.
- Ένα φωτιστικό γραφείου, ανάλογα με πιο χέρι το παιδί γράφει το φωτιστικό τοποθετείτε από την αντίθετη πλευρά.
- Ένα γραφείο χωρίς περιττά αντικείμενα πέρα από τα βιβλία και τα τετράδια που θα χρειάζεται για την μελέτη του.
- Οργανωμένα συρτάρια για να μπορεί να βρει εύκολα αυτό που ψάχνει ( μολύβι, ξύστρα, χάρακα κ.α ).
- Αναρτημένο στον τοίχο ένα πρόγραμμα διαβάσματος ( σε μορφή λίστας και όχι κειμένου ) για να μπορεί να διαχειριστεί και να οργανώσει καλύτερα το διάβασμα, π.χ αντιγραφή, ορθογραφία, διάλειμμα, μαθηματικά κ.τ.λ.
- Ένα αντιστρές εργαλείο ( όπως ένα μαλακό μπαλάκι ) για να μπορεί να ισορροπεί το άγχος του διαβάσματος και την κινητική του ανησυχία.
- Να μην υπάρχουν ακουστικά και οπτικά ερεθίσματα στον χώρο.
Καλή οργάνωση και Καλό διάβασμα !!!
Τζιλέρογλου Καλλιόπη Λογοθεραπεύτρια MSc
Ειδικευμένη στις Επικοινωνιακές Διαταραχές κατά την ανάπτυξη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου