Κυριακή 14 Οκτωβρίου 2012

Βασικά βήματα για να βοηθήσουμε το παιδί με Δυσλεξία - Διάσπαση Προσοχής στο διάβασμα

Πού πρέπει να διαβάζει;
Πότε πρέπει να διαβάζει;
Έχει σημασία πως είναι διαμορφωμένο το δωμάτιό του;
Πρέπει να διαβάζουμε μαζί;
 

Αυτές είναι μόνο λίγες από τις πολλές ερωτήσεις των γονέων που προσπαθούν να οργανώσουν σωστά το χώρο και τον χρόνο του παιδιού τους στο διάβασμα.
Τα παιδιά της σχολικής ηλικίας πρέπει να έχουν συγκεκριμένη ώρα που διαβάζουν τα μαθήματα της επόμενης μέρας. Αυτή η ώρα θα πρέπει να είναι αποδοτική, παραγωγική και σύντομη.
Για να το πετύχουμε αυτό θα πρέπει να δημιουργήσουμε ένα ελεγχόμενο περιβάλλον που θα προσφέρει, στο παιδί με Δυσλεξία - Διάσπαση Προσοχής, συνθήκες τέτοιες που μειώνουν την διάσπασή του και το ωθούν σε μια πιο οργανωμένη δραστηριότητα.
Αυτό το περιβάλλον είναι το δωμάτιο του παιδιού ή κάποιος άλλος ήσυχος χώρος του σπιτιού. Θα πρέπει να υπάρχει μια σταθερότητα ως προς τον χώρο ( με όσο το δυνατόν λιγότερες εξαιρέσεις ).

Τι πρέπει λοιπόν να έχει το δωμάτιο του παιδιού με Δυσλεξία και Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες για να γίνει η σχολική του μελέτη πιο αποδοτική και λιγότερο χρονοβόρα:

  1. Ένα επιτοίχιο ρολόι με μεγάλους αριθμούς για να μπορεί να οργανώνει καλύτερα τον χρόνο του και τις ρουτίνες του.
  2. Το εβδομαδιαίο πρόγραμμα του σχολείου αναρτημένο στον τοίχο του δωματίου του σε ύψος που να μπορεί εύκολα να το διαβάσει.
  3. Ένα φωτιστικό γραφείου, ανάλογα με πιο χέρι το παιδί γράφει το φωτιστικό τοποθετείτε από την αντίθετη πλευρά.
  4. Ένα γραφείο χωρίς περιττά αντικείμενα πέρα από τα βιβλία και τα τετράδια που θα χρειάζεται για την μελέτη του.
  5.  Οργανωμένα συρτάρια για να μπορεί να βρει εύκολα αυτό που ψάχνει ( μολύβι, ξύστρα, χάρακα κ.α ).
  6. Αναρτημένο στον τοίχο ένα πρόγραμμα διαβάσματος ( σε μορφή λίστας και όχι κειμένου ) για να μπορεί να διαχειριστεί και να οργανώσει καλύτερα το διάβασμα, π.χ αντιγραφή, ορθογραφία, διάλειμμα, μαθηματικά κ.τ.λ. 
  7. Ένα αντιστρές εργαλείο ( όπως ένα μαλακό μπαλάκι ) για να μπορεί να ισορροπεί το άγχος του διαβάσματος και την κινητική του ανησυχία.
  8. Να μην υπάρχουν ακουστικά και οπτικά ερεθίσματα στον χώρο.
 Καλή οργάνωση και Καλό διάβασμα !!!


Τζιλέρογλου Καλλιόπη Λογοθεραπεύτρια MSc
Ειδικευμένη στις Επικοινωνιακές Διαταραχές κατά την ανάπτυξη

Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2012

Αλλαγή στον τρόπο πληρωμής σε παροχές υγείας από τον ΟΑΕΕ


ΟΑΕΕ ΚΕΝΤΡΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΩΝ ΚΕΑΣ

Λειτουργία Κέντρων Εξυπηρέτησης Ασφαλισμένων για τους Νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης απο τον ΟΑΕΕ.
Την άμεση λειτουργία τεσσάρων (4) Κέντρων Εξυπηρέτησης ασφαλισμένων ΚΕΑΣ στο νομό Αττικής και ενός (1) στο νομό Θεσσαλονίκης, για χορήγηση παροχών ασθενείας σε είδος, αποφάσισε το Διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών ΟΑΕΕ.
Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η ταχύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ για τις παροχές του κλάδου υγείας σε είδος, μέσω της αποκλειστικής εξυπηρέτησής τους στα συγκεκριμένα κέντρα, ενώ ταυτόχρονα αποφορτίζονται τα Περιφερειακά Τμήματα του ΟΑΕΕ από το αντικείμενο αυτό, αυξάνοντας, επ' ωφελεία των ασφαλισμένων, την αποτελεσματικότητα και την ποιότητα παροχής στους λοιπούς τομείς ενασχόλησής τους.
Επιπλέον, σας γνωρίζουμε, ότι με τη νέα αυτή διαδικασία, η πληρωμή των ασφαλισμένων θα είναι σε πίστωση του λογαριασμού τους. Οι ασφαλισμένοι, θα προσέρχονται, προσκομίζοντας υποχρεωτικά, πέραν των όσων έως σήμερα προσκόμιζαν, τα εξής:
·       ΑΜΚΑ, δικό τους ή των έμμεσων μελών, εφόσον η παροχή αφορά έμμεσο μέλος
·       ΑΦΜ του ασφαλισμένου, με προσκόμιση φορολογικής δήλωσης, εκκαθαριστικού ή όποιου άλλου σχετικού εγγράφου.
·       φωτοτυπία της πρώτης σελίδας βιβλιαρίου λογαριασμού τους σε Πιστωτικό Ιδρυμα της επιλογής τους, όπου επιθυμούν να γίνει η κατάθεση, με πρώτο όνομα δικαιούχου, αυτό του ασφαλισμένου.
Τα ΚΕΑΣ θα λειτουργήσουν στις εξής Διευθυνσείς:
Για το Ν. Αττικής:
1. Αθήνα, Πειραιώς 46-48, 1ος όροφος για τους ασφαλισμένους της Περ/κης Δ/νσης Κέντρου Αθηνών.
2. Αθήνα, Αγ. Κωνσταντίνου 5, ισόγειο για τους ασφαλισμένους των Περ/κων Δ/νσεων Ιλισίων & Δυτ. Αττικής (εκτός των Τμημάτων Ελευσίνας & Μεγάρων που παραμένουν στα Τμήματα)
3. Αγ. Παρασκευή, Μεσογείων 332 & Λυκείου 2, 1ος όροφος για τους ασφαλισμένους της Περ/κης Δ/νσης Ανατ. Αττικής.
4. Πειραιάς, Γούναρη 4-6, 4ος όροφος για τους ασφαλισμένους των Περιφερειακών Δ/νσεων Νοτίου Αττικής & Πειραιά
Για το Ν. Θεσσαλονίκης:
1. Θεσσαλονίκη, 26ης Οκτωβρίου 8Α, 1ος όροφος για τους ασφαλισμένους των Περ/κων Δ/νσεων Α΄ & Β΄ Τομέα Θεσσαλονίκης
Από 06/08/2012 θα λειτουργήσει πιλοτικά το Κέντρο Εξυπηρέτησης Ασφαλισμένων στην Πειραιώς 46-48.  

oaee66 

ΟΑΕΕ ΚΕΝΤΡΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΩΝ ΚΕΑΣ

Λειτουργία Κέντρων Εξυπηρέτησης Ασφαλισμένων για τους Νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης απο τον ΟΑΕΕ.
Την άμεση λειτουργία τεσσάρων (4) Κέντρων Εξυπηρέτησης ασφαλισμένων ΚΕΑΣ στο νομό Αττικής και ενός (1) στο νομό Θεσσαλονίκης, για χορήγηση παροχών ασθενείας σε είδος, αποφάσισε το Διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών ΟΑΕΕ.
 
Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η ταχύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ για τις παροχές του κλάδου υγείας σε είδος, μέσω της αποκλειστικής εξυπηρέτησής τους στα συγκεκριμένα κέντρα, ενώ ταυτόχρονα αποφορτίζονται τα Περιφερειακά Τμήματα του ΟΑΕΕ από το αντικείμενο αυτό, αυξάνοντας, επ' ωφελεία των ασφαλισμένων, την αποτελεσματικότητα και την ποιότητα παροχής στους λοιπούς τομείς ενασχόλησής τους.
Επιπλέον, σας γνωρίζουμε, ότι με τη νέα αυτή διαδικασία, η πληρωμή των ασφαλισμένων θα είναι σε πίστωση του λογαριασμού τους. 
Οι ασφαλισμένοι, θα προσέρχονται, προσκομίζοντας υποχρεωτικά, πέραν των όσων έως σήμερα προσκόμιζαν, τα εξής:
·       ΑΜΚΑ, δικό τους ή των έμμεσων μελών, εφόσον η παροχή αφορά έμμεσο μέλος
·       ΑΦΜ του ασφαλισμένου, με προσκόμιση φορολογικής δήλωσης, εκκαθαριστικού ή όποιου άλλου σχετικού εγγράφου.
·       φωτοτυπία της πρώτης σελίδας βιβλιαρίου λογαριασμού τους σε Πιστωτικό Ιδρυμα της επιλογής τους, όπου επιθυμούν να γίνει η κατάθεση, με πρώτο όνομα δικαιούχου, αυτό του ασφαλισμένου.

Τα ΚΕΑΣ θα λειτουργήσουν στις εξής Διευθυνσείς:

Για το Ν. Αττικής:
1. Αθήνα, Πειραιώς 46-48, 1ος όροφος για τους ασφαλισμένους της Περ/κης Δ/νσης Κέντρου Αθηνών.
2. Αθήνα, Αγ. Κωνσταντίνου 5, ισόγειο για τους ασφαλισμένους των Περ/κων Δ/νσεων Ιλισίων & Δυτ. Αττικής (εκτός των Τμημάτων Ελευσίνας & Μεγάρων που παραμένουν στα Τμήματα)
3. Αγ. Παρασκευή, Μεσογείων 332 & Λυκείου 2, 1ος όροφος για τους ασφαλισμένους της Περ/κης Δ/νσης Ανατ. Αττικής.
4. Πειραιάς, Γούναρη 4-6, 4ος όροφος για τους ασφαλισμένους των Περιφερειακών Δ/νσεων Νοτίου Αττικής & Πειραιά

Για το Ν. Θεσσαλονίκης:
1. Θεσσαλονίκη, 26ης Οκτωβρίου 8Α, 1ος όροφος για τους ασφαλισμένους των Περ/κων Δ/νσεων Α΄ & Β΄ Τομέα Θεσσαλονίκης
Από 06/08/2012 θα λειτουργήσει πιλοτικά το Κέντρο Εξυπηρέτησης Ασφαλισμένων στην Πειραιώς 46-48.

Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2012

Σε άλλο σημείο του εγκεφάλου τελικά το κέντρο του λόγου

Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο
Αμερικανοί επιστήμονες έκαναν μια σημαντική ανακάλυψη που αναθεωρεί τα έως τώρα παραδεδεγμένα για τον ανθρώπινο εγκέφαλο. Το κέντρο του λόγου βρίσκεται σε άλλη εγκεφαλική περιοχή, από αυτήν που πίστευαν ως τώρα οι νευρολόγοι. 
 

Μάλιστα, οι επιστήμονες του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου του Τζόρτζτάουν με επικεφαλής τον Δρ Τζόζεφ Ραουσέκερ, που δημοσίευσαν τη μελέτη τους στο επιστημονικό έντυπο Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS), συνειδητοποίησαν και κάτι άλλο αξιοσημείωτο: το νέο κέντρο του λόγου ουσιαστικά βρίσκεται στο ίδιο σημείο και στους πιθήκους, συνεπώς η καταγωγή της γλώσσας στους πιθήκους και στους ανθρώπους έχει μάλλον πολύ πιο κοινές ρίζες από ό,τι εθεωρείτο μέχρι σήμερα.

Έως τώρα το κέντρο του λόγου εθεωρείτο η λεγόμενη «περιοχή του Wernicke», που έχει πάρει το όνομα της από τον Γερμανό Νευρολόγο-Ψυχίατρο Καρλ Βέρνικε τον 19ο αιώνα, σύμφωνα με τον οποίο ο λόγος γίνεται αντικείμενο επεξεργασίας σε ένα σημείο στο πίσω μέρος του εγκεφαλικού φλοιού, πίσω από τον ακουστικό φλοιό, ο οποίος επεξεργάζεται τους ήχους.

«Τα ιατρικά εγχειρίδια θα πρέπει να ξαναγραφτούν. Βγάλαμε νοκ-άουτ τις παλιές θεωρίες που κράτησαν τόσο καιρό», δήλωσε ο Δρ Ραουσέκερ, ο οποίος, μαζί με τους συνεργάτες του, ανέλυσε και συνέκρινε 115 μελέτες απεικόνισης του εγκεφάλου, είτε λειτουργικής μαγνητικής απεικόνισης (fMRI) είτε εκπομπής ποζιτρονίων (PET).

Τελικά κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το κέντρο του λόγου στην πραγματικότητα βρίσκεται τρία εκατοστά πιο κοντά στο μπροστινό μέρος του εγκεφάλου, στον αριστερό κροταφιαίο λοβό, μπροστά και όχι πίσω από τον ακουστικό φλοιό.

Η μετακίνηση της περιοχής του Wernicke θα βοηθήσει στην πιο αποτελεσματική αντιμετώπιση ασθενών με εγκεφαλικό επεισόδιο ή άλλες εγκεφαλικές βλάβες που οδηγούν σε διαταραχές του λόγου.

«Αν ένας ασθενής δεν μπορεί να μιλήσει ή να κατανοήσει (τον λόγο), τώρα έχουμε μια καλύτερη ένδειξη για το πού έχει συμβεί η ζημιά», δήλωσε ο Αμερικανός επιστήμονας.

Η νέα ανακάλυψη έχει και άλλη μια «παρενέργεια», καθώς ρίχνει νέο φως στην προέλευση του λόγου στους ανθρώπους, αλλά και στους πιθήκους, καθώς οι τελευταίοι είναι ήδη γνωστό ότι επεξεργάζονται τους ήχους της γλώσσας τους στο ίδιο σημείο του εγκεφάλου όπου τώρα ανακαλύπτεται ότι υπάρχει και στους ανθρώπους το κέντρο του λόγου. Με άλλα λόγια, σύμφωνα με τους ερευνητές, «η αρχιτεκτονική και η επεξεργασία του λόγου ανάμεσα στα δύο είδη είναι πιο παρόμοια από ό,τι πολλοί άνθρωποι θεωρούσαν ως τώρα».

Όπως είπε ο Δρ Ραουσέκερ, «οι επιστήμονες μέχρι τώρα υποστήριζαν ότι ο λόγος είναι μοναδικός στους ανθρώπους. Έλεγαν ότι οι μαϊμούδες και οι πίθηκοι κάνουν επικοινωνιακούς ήχους, όμως το ότι δεν έχουν μια εξίσου εξελιγμένη γλώσσα, οφείλεται στο ότι έχουν διαφορετικά κέντρα επεξεργασίας στον εγκέφαλο. Όμως η νέα ανακάλυψη ανατρέπει αυτή την αντίληψη».
health.in.gr, ΑΠΕ

Χειροποίητες κούκλες από μια μανούλα

Tiny Rosa and butterfly.

Υπέροχες κούκλες φτιαγμένες από μια μανούλα με πολλή αγάπη !!!

Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2012

Μπορούν τα παιδιά με αυτισμό να βοηθηθούν από το θεραπευτικό παιχνίδι;;

http://www.cbc.ca/news/health/story/2012/04/06/video-autism-floortime-therapy.html

Ερευνητές από τον Καναδά παρατήρησαν την διαφορά στον εγκέφαλο των παιδιών με αυτισμό πριν και μετά απο το πρόγραμμα του θεραπευτικού παιχνιδιού. Τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά. Τμήμα του εγκεφάλου όπως φαίνεται στην απεικόνιση μοιάζει σαν να "ξεκλειδώνει" και το παιδί αρχίζει να αποκτά κοινωνικές δεξιότητες.
Αξίζει να δείτε το βίντεο!

Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2012

Διαχείριση Θυμού και Αποφυγή Συγκρούσεων: Η τεχνική της "μικρής χελώνας"

Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ "ΜΙΚΡΗΣ ΧΕΛΩΝΑΣ"
Σκοπός μιας διδασκαλίας για τη διαχείριση του θυμού στα παιδιά είναι να μάθουν να ελέγχουν το θυμό και τα αρνητικά τους συναισθήματα και μακροπρόθεσμος στόχος αποτελεί η κατάκτηση της ανεξαρτησίας και αυτονομίας τους. Στόχος του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι δηλαδή το παιδί να μάθει να ρυθμίζει την συμπεριφορά του αλλά και το θυμικό του, χωρίς τη βοήθεια κάποιου μεγάλου: εκπαιδευτικού ή γονέα.
Η τεχνική της Εναλλακτικής Αντίδρασης ή αλλιώς τεχνική της Μικρής Χελώνας ανήκει στην ψυχολογική κατεύθυνση του Γνωστικού-Συμπεριφορισμού και θεωρείται αρκετά αποτελεσματική για τη διδασκαλία ελέγχου του θυμού και της επιθετικότητας στα μικρά παιδιά.

Σε πρώτη φάση, το παιδί διδάσκεται από τον δάσκαλο ή τον ειδικό την εναλλακτική αντίδραση της μικρής χελώνας όταν η ίδια βρίσκεται σε κατάσταση που προκαλεί ένταση.
Το παιδί ακούει από τον ενήλικα την ιστορία της μικρής χελώνας:

"Το μικρό χελωνάκι, κάθε φορά που πήγαινε στο σχολείο έμπλεκε σε καβγάδες με τα άλλα μικρά χελωνάκια, που το πείραζαν και το χτυπούσαν. Ο δάσκαλος το τιμωρούσε. Μια μέρα συνάντησε τη μεγάλη χελώνα, η οποία του είπε πως η απάντηση στο πρόβλημά του ήταν το καβούκι του. Το συμβούλευσε να κρύβεται στο καβούκι του κάθε φορά που θύμωνε, μέχρι να αισθανθεί καλύτερα. Το χελωνάκι εφάρμοσε τη συμβουλή της χελώνας, και όλα βελτιώθηκαν: σταμάτησε τους καβγάδες, ο δάσκαλος δεν το μάλωνε πια και άρχισε να του αρέσει το σχολείο".

Αφού το παιδί διαβάσει ή ακούσει την ιστορία, στη συνέχεια διδάσκεται από τον ενήλικα εναλλακτικές αντιδράσεις που το ίδιο θα κλιθεί να εφαρμόσει σε περιπτώσεις που νιώσει όπως το χελωνάκι. Το παιδί εξασκείται στις παρακάτω ασκήσεις:
  • να μαζεύει κοντά στο σώμα του τα χέρια και τα πόδια,
  • να ακουμπά το κεφάλι του στο θρανίο,
  • να φανταστεί πως είναι το χελωνάκι που κρύβεται μέσα στο καβούκι του και να σκεπάζει το κεφάλι με τους βραγχίονες ή τις παλάμες του,
  • να χαλαρώνει τους μύες του σώματός του και να παραμείνει στην ίδια θέση για λίγο.
Αφού το παιδί εξασκηθεί αρκετές φορές στην άσκηση αυτή, στη συνέχεια ο ειδικός του μαθαίνει μυοχαλαρωτικές ασκήσεις.
 Έτσι το παιδί σιγά σιγά κατακτά την ικανότητα να αντιμετωπίζει στρεσογόνες καταστάσεις, καταστάσεις συγκρούσεων και έντασης, καθώς και να διαχειρίζεται τα αρνητικά του συναισθήματα, το φόβο, το θυμό και την οργή του.



Τατιάνα Πολυζώτη
Ψυχολόγος (MSc Ειδικής Αγωγής)

Πηγή: Κολιάδης Ε. (2010). Συμπεριφορά στο σχολείο: Αξιοποιούμε δυνατότητες, Αντιμετωπίζουμε προβλήματα, Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.

Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2012

Πρόβλεψη της διάγνωσης του αυτισμού χρησιμοποιώντας την γονιδιακή ανάλυση

Για πρώτη φορά έχουμε ανακοίνωση και περιγραφή ενός διαγνωστικού τεστ που δίνει επιτέλους σοβαρές προοπτικές για πρόληψη, για πρώιμη παρέμβαση, για οικογενειακό προγραμματισμό, καθώς και για νέες κατευθύνεις στη μελέτη του φάσματος του αυτισμού. Δημοσιεύτηκε στο Molecular Psychiatry online στις 11 Σεπτεμβρίου.
Στην Βικτώρια της Αυστραλίας συνένωσαν τις δυνάμεις τους ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης (Κέντρο Νευρικής Μηχανικής, Κέντρο Νευροψυχιατρικής, Τμήμα Ψυχιατρικής), το Πανεπιστήμιο Monash (Τμήμα Ψυχολογίας), ο οργανισμός Austin Health και ο Melbourne Health, καθώς και η Εθνική Εγκατάσταση Νευροεπιστήμης.
Οι ερευνητές μελέτησαν τους λεγόμενους «πολυμορφισμούς μονών νουκλεοτιδίων» ατόμων με ΔΑΦ χάρη σε μια βάση δεδομένων που λέγεται AGRE (ανταλλαγή γενετικών πληροφοριών για τον αυτισμό), επιλέγοντας άτομα από την Κεντρική Ευρώπη (2609 άτομα με διάγνωση ΔΑΦ και 4165 συγγενείς τους). Ανακάλυψαν 237 πολυμορφισμούς σε 146 γονίδια, βάσει των οποίων δημιούργησαν έναν «ταξινομητή γενετικής διάγνωσης». Το τεστ αυτό επέτρεψε σωστή διάγνωση στο 85% των κεντροευρωπαίων. Παρόμοια ακρίβεια βρήκαν και όταν δοκίμασαν το ίδιο τεστ σε άτομα από την Τοσκάνη.
Για να δοκιμαστεί η εγκυρότητα του τεστ, δοκιμάστηκε σε ήδη διαγνωσμένα άτομα από την βάση δεδομένων SFARI (πρωτοβουλία έρευνας για τον αυτισμό του Ιδρύματος Simons) καθώς και σε μια ομάδα ελέγχου με φυσιολογικές γεννήσεις από τη βάση δεδομένων του Wellcome Trust 1958. Η επιτυχία του τεστ ήταν 72%, πράγμα που κρίθηκε ικανοποιητικό.
Αντίθετα, αυτοί οι πολυμορφισμοί δεν βοηθούν στη διάγνωση ατόμων από την Κίνα ή την Αφρική. Άρα, ο αυτισμός προκαλείται από διαφορετικές αλλαγές στα γονίδια ανάλογα με την φυλή και την εθνικότητα.
Το γλουταμινεργικό σύστημα και η εγγενής ανοσία είναι δύο συστήματα που θα μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε αυτές τις διαταραχές. Ανακαλύφθηκαν επίσης πολυμορφισμοί που μας προστατεύουν από τις ΔΑΦ, όπως και άλλοι που μας κάνουν πιο ευάλωτους σε αυτές. Είναι κατανοητό πως θα είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε με ποιο τρόπο κάποιοι πολυμορφισμοί γονιδίων μας προστατεύουν.
Ανοίγει λοιπόν ο δρόμος να διαπιστώνουμε ποια μωρά, νήπια, ακόμη και ενήλικες, έχουν γενετικές προδιαγραφές που επιβεβαιώνουν τις υποψίες για ΔΑΦ, ή βρίσκονται σε υψηλό κίνδυνο να εκδηλώσουν ΔΑΦ μέχρι τα 3 τους χρόνια. Αυτό θα μας επιτρέψει να προτείνουμε στην οικογένεια πρώιμες παρεμβάσεις που θα την βοηθήσουν στο μεγάλωμα του παιδιού και θα μειώσουν μελλοντικά γνωστικά και συμπεριφορικά προβλήματα.
Για την ιστορία, δίνουμε τα ονόματα των συντελεστών αυτής της έρευνας, όπου φαίνεται τους δύο κύριους ρόλους να έχουν δύο ομογενείς μας.
E Skafidas: Centre for Neural Engineering, The University of Melbourne, Parkville, VIC, Australia
R Testa, C Pantelis: Melbourne Neuropsychiatry Centre, Department of Psychiatry, The University of Melbourne & Melbourne Health, Parkville, VIC, Australia
R Testa: Department of Psychology, Monash University, Clayton, VIC, Australia
D Zantomio: Department of Haematology, Austin Health, Heidelberg, VIC, Australia
G Chana
: IP Everall, and C Pantelis: Department of Psychiatry, The University of Melbourne, Parkville, Victoria, Australia
Correspondence: Professor C Pantelis, National Neuroscience Facility (NNF)


Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε εδώ: http://www.nature.com/mp/index.html