Τρίτη 9 Ιουλίου 2013

Τι σχέση μπορεί να έχει ο αυτισμός με την υγεία του εντέρου;

Βακτήρια του εντέρου ίσως ευθύνονται για τον αυτισμό
Ο ρόλος που παίζουν τα βακτήρια του εντέρου σε πολλές σημαντικές λειτουργίες του οργανισμού έχει αποδειχθεί και σε παλαιότερες μελέτες.
Τι σχέση μπορεί να έχει ο αυτισμός με την υγεία του εντέρου; Όπως αποκαλύπτει νέα έρευνα, η χλωρίδα του εντέρου συνδέεται άμεσα με με τον αυτισμό, ο οποίος δεν αποκλείεται να προκαλείται από ορισμένα βακτήρια που κατοικούν στην πεπτική οδό και τη διαταράσσουν!

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από επιστήμονες του Κρατικού Πανεπιστημίου Αριζόνα, οι οποίοι ανέλυσαν τα εντερικά βακτήρια ογδόντα παιδιών, από τα οποία τα σαράντα ήταν αυτιστικά.
Όπως διαπιστώθηκε, τα παιδιά με αυτισμό παρουσίαζαν σαφώς χαμηλότερα επίπεδα τριών  εκ των σημαντικότερων τύπων εντερικών βακτηρίων και λιγότερους τύπους βακτηρίων γενικότερα, γεγονός που σύμφωνα με τους επιστήμονες προκαλούσε την ευαισθησία τους στα βλαβερά βακτήρια.(ΝΕWA)

Ωστόσο, όπως αναφέρουν οι επιστήμονες στην έκθεσή τους, η οποία δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό PLOS One, αυτό δεν σημαίνει ότι υπάρχει σχέση αιτίας – αποτελέσματος.
Ο ρόλος που παίζουν τα βακτήρια του εντέρου σε πολλές σημαντικές λειτουργίες του οργανισμού έχει αποδειχθεί και σε παλαιότερες μελέτες, οι οποίες έδειξαν ότι μερικές από αυτές είναι η πέψη, η παραγωγή νευροδιαβιβαστών που επηρεάζουν τον εγκέφαλο και τη συμπεριφορά, οι αντιδράσεις του ανοσοποιητικού, αλλά και ο έλεγχος του σωματικού βάρους.

«Ένας από τους λόγους για τους οποίους αρχίσαμε να ψάχνουμε το θέμα αυτό, είναι το γεγονός ότι τα αυτιστικά παιδιά παρουσιάζουν πολλά γαστρεντερικά προβλήματα που μπορεί να διαρκέσουν μέχρι την ενηλικίωση», αναφέρει στη σχετική ανακοίνωση η ερευνήτρια και επικεφαλής της μελέτης, δρ Rosa Krajmalnik – Brown. «Οι μελέτες έχουν δείξει πως όταν καταφέρνουμε να αντιμετωπίσουμε αυτά τα προβλήματα, η συμπεριφορά των παιδιών βελτιώνεται αισθητά».
naftemporiki.gr

“Παιδάκι, θες να γίνουμε φίλοι;”

Η μεγαλύτερη αγωνία για το γονιό που μεγαλώνει μοναχοπαίδι, είναι οι παρέες του. Η φιλία. Η επικοινωνία. Να μάθει το παιδί να κάνει φίλους και να μοιράζεται. Να θέτει τα όριά του. Να μάθει να διεκδικεί και να προσφέρει. Θυμάμαι μια μητέρα που μου είχε πει κάποτε πως το σχεδόν καθημερινό της άγχος, είναι να το φέρνει σ’ επαφή με άλλα παιδάκια. Μπορώ να πω, οτι τώρα την καταλαβαίνω…children plays
Πόσο σημαντικό τελικά είναι το κεφάλαιο φιλία; Πόσο βοηθά στη σωστή ανάπτυξη του παιδιού μας; Η ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος, Αλεξάνδρα Καππάτου, μας δίνει μερικές σημαντικές συμβουλές, εύκολες στην εφαρμογή τους.
Το μόνο που χρειάζεται είναι συνεργασία με το γονιό, κατανόηση και καλή διάθεση.
Εξάλλου ποιός μπορεί να ξεχάσει τα συναισθήματα που μας γεννούσε η θετική ανταπόκριση στην πάντα διαχρονική ερώτηση που κάναμε κι εμείς όταν ήμασταν μικρά… “Παιδάκι, θες να γίνουμε φίλοι;”
“Kάνοντας παρέα με αγόρια και κορίτσια της ηλικίας του, το παιδί μαθαίνει πώς να πλησιάζει τους άλλους, πώς να το υπολογίζουν οι φίλοι, πώς να συνεργάζεται, αλλά και πώς να επιλύει από κοινού προβλήματα που αντιμετωπίζει.
Mαθαίνει να σταθμίζει τις δυνάμεις του. Tα παιδιά είναι διαρκώς ανταγωνιστικά: Ποιος τρέχει πιο γρήγορα; Ποιος φτιάχνει πρώτος το παζλ; Ποιος ζωγραφίζει καλύτερα;
Κάνοντας φίλους, το παιδί νιώθει ασφάλεια.
Tο γεγονός ότι ανήκει σε μια ομάδα ομοίων του, του δίνει την απαραίτητη σιγουριά για να γίνεται όλο και πιο αυτόνομο και αποφασιστικό.
Φυσικά, η φιλία δεν έχει την ίδια σημασία σε όλες τις ηλικίες. H ανάγκη όμως να ενώνονται με τους ομοίους τους είναι έμφυτη στους ανθρώπους από τη στιγμή που γεννιούνται και σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους.
Τι μπορείτε να κάνετε
Προσπαθήστε να το ενθαρρύνετε από νωρίς να κάνει φίλους και δημιουργείτε τις κατάλληλες συνθήκες για να το επιτύχει.
Nα του δίνετε ευκαιρίες προκειμένου να συναντά τους φίλους του. Kαλό είναι να το πηγαίνετε σε χώρους –παιδικές χαρές, παιδότοπους, πισίνες– όπου θα έχει τη δυνατότητα να αναπτύσσει σχέσεις με συνομηλίκους. Τα παιδιά της πόλης, μερικές φορές, δεν είναι εύκολο να κάνουν φίλους.
Nα σέβεστε το χαρακτήρα του και τις ιδιαιτερότητές του, να μην το συγκρίνετε με άλλα παιδιά που είναι πιο κοινωνικά ούτε να το πιέζετε να δημιουργήσει φιλίες, αν το ίδιο δεν θέλει.
Nα δέχεστε τους φίλους του στο σπίτι σας και να τους επιτρέπετε να παίζουν, με την προϋπόθεση ότι θα σέβονται τους κανόνες του σπιτιού σας. (Να μην αλληλοδέρνονται, να μην χοροπηδούν πάνω στους καναπέδες, να μαζεύουν τα παιχνίδια κ.λπ.) Κατά τ’ άλλα όμως θα πρέπει να παρεμβαίνετε όσο το δυνατό λιγότερο, γιατί τα παιδιά έχουν τους δικούς τους κανόνες που πρέπει να σέβεστε.”
monohamogela

Παρασκευή 7 Ιουνίου 2013

Τι είναι η Καζεϊνη;

Η πρωτεΐνη Καζεϊνη που υπάρχει στα γαλακτοκομικά προϊόντα, δημιουργεί σοβαρά προβλήματα, όπως η γλουτένη που υπάρχει σε κάποια δημητριακά όπως το σιτάρι.

  •  Μπορεί να προκαλέσει μια αυτοάνοση αντίδραση ή να μιμηθεί ενδορφίνες και, να προκαλέσει μεταβολές στην αντίληψη, τη διάθεση και τη συμπεριφορά.
Επειδή το γάλα είναι μία απαλή υγρή ουσία, υπάρχουν άνθρωποι που το πίνουν σα νερό για να ξεδιψάσουν. 
  • Αυτό είναι μεγάλο λάθος καθώς, η Καζεΐνη, βρίσκεται σε ποσοστό 80% μέσα στο γάλα και δημιουργεί μία ΄μάζα’ αμέσως μόλις εισέρχεται στο στομάχι, κάνοντας πολύ δύσκολη την πέψη. 
  • Επιπλέον, η Καζεΐνη στο γάλα είναι ομογενοποιημένη.
Ομογενοποίηση σημαίνει: Εξίσωση της περιεκτικότητας του γάλακτος σε λίπος με την ανάδευσή του. Ο λόγος για τον οποίο η ομογενοποίηση είναι κακή είναι επειδή, όταν το γάλα ανακατεύεται, εισχωρεί σ’αυτό αέρας, μετατρέποντας το λίπος του γάλακτος σε οξειδωμένες λιπαρές ουσίες δηλαδή, λίπος σε προχωρημένο στάδιο οξείδωσης.

Ο μηχανισμός δράσης έχει να κάνει με μια αποτυχία ενός συγκεκριμένου ενζύμου που αποσυναρμολογεί τη γλουτένη και την καζεΐνη, μια διαδικασία της πέψης που είναι αναγκαία στο σώμα μας για την απομάκρυνση των θρεπτικών συστατικών αυτών των πρωτεϊνών. Λόγω της αποτυχίας αυτού του ενζύμου να κάνει τη δουλειά του, παραμένει ένα άπεπτο τμήμα των πρωτεϊνών που επιβιώνουν και, στο ανοσοποιητικό σύστημα αυτό το κομμάτι μοιάζει με ιό.

Στη συνέχεια, θεωρώντας ότι πρόκειται για ιό, το σώμα μας προκαλεί ανοσοποιητική άμυνα αντίδρασης για την προστασία του οργανισμού μας από τον «εισβολέα». Επειδή αυτό το κομμάτι γλουτένης ή καζεΐνης είναι παρόμοιο με διάφορες ασθένειες που προκαλούν οι ιοί, το σώμα μας θα δημιουργήσει μια σύνθετη αντίδραση, μια αυτοάνοση αντίδραση, για την οποία υπάρχει η υποψία ότι παίζει ρόλο στην εμφάνιση διαβήτη τύπου Ι, στη σκλήρυνση κατά πλάκας και στον αυτισμό. Πολύπλοκες ανοσολογικές αντιδράσεις, δημιουργούν βλάβες σε διαφορετικούς ιστούς σε διαφορετικούς ανθρώπους και έτσι το φάσμα των ασθενειών ποικίλει.
  • Επίσης, το αχώνευτο κομμάτι της γλουτένης ή καζεΐνης μοιάζει με ναρκωτικό όπως το όπιο, το οποίο έχει σημαντική επίδραση στη συμπεριφορά και το μυαλό μας.  

Παρασκευή 31 Μαΐου 2013

Δίαιτα χωρίς γλουτένη



Όσοι έχετε ξεκινήσει τη δίαιτα χωρίς γλουτένη στα παιδιά σας πρέπει να έχετε πολύ υπομονή και επιμονή. Για να φανούν τα αποτελέσματα πρέπει να περάσουν τουλάχιστον 5-6 μήνες, όσο είναι και το διάστημα που κάνει ο οργανισμός να αποβάλει τη γλουτένη. Αυτό δεν είναι και τόσο εύκολο γιατί το πρώτο διάστημα το παιδί θα ζητάει επίμονα κάτι με γλουτένη (πχ. ψωμί, κουλούρι κα.), αλλά σιγά σιγά θα αρχίζει να «καθαρίζει» το μυαλό και τότε θα δείτε μεγάλες αλλαγές στην συμπεριφορά του και όχι μόνο. Κρατήστε ένα αυστηρό πρόγραμμα στη διατροφή του και στο τέλος θα ανταμειφθείτε!!

Παρασκευή 17 Μαΐου 2013

Η Αλφαβήτα σε εκπαιδευτικά βίντεο! (Βίντεο)

Μια σειρά από εκπαιδευτικά βιντεάκια με θεματολογία τα γράμματα της αλφαβήτας (α-ω). Με παιγνιώδη τρόπο μπορεί να γίνει η πρώτη επαφή του παιδιού με τα γράμματα της ελληνικής αλφαβήτας. Διασκέδαση και μάθηση, παιχνίδι και γέλιο, ιδανικοί συνδυασμοί για τα πρώτα βήματα του παιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Δείτε τα όλα, είναι υπέροχα…

 Η Αχτένιστη Αγελάδα (Α)

Ο Βιολιστής Βάτραχος (Β)
 Ο Γουρλομάτης Γάιδαρος (Γ)
 
Ο Δακρυσμένος δράκος (Δ)
 
Ο Ερωτευμένος Ελέφαντας (Ε) 

Το Ζηλιάρικο Ζουζούνι (Ζ)  


Ο Ιπτάμενος Ιπποπόταμος (Ι)
 
 3 Κοκκαλιάρες Καραμέλες (Κ)
 
Το Λαχανιασμένο Λεωφορείο (Λ)
 
Η Ντροπαλή Ντομάτα (Ν)
 
 Ο Ονειροπαρμένος Ορειβάτης (Ο)
 
 Η Πολυλογού Παντόφλα (Π)
 
 Το Τρομερό Ταμπούρλο (T)
 
Το Ωραίο Ωρολόγιο (Ω)
 
πηγη: nipio.net   
 

Δευτέρα 13 Μαΐου 2013

 
Μην παραλείπετε και μην αδιαφορείτε για τις αρθρωτικές δυσκολίες του παιδιού στην προσχολική ηλικία. Σε σχολικό επίπεδο μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα χωρίς λόγο. Η έγκαιρη πρόληψη είναι πολύ σημαντική

Πέμπτη 2 Μαΐου 2013

Κακό στον βρεφικό εγκέφαλο κάνουν οι γονεϊκοί καβγάδες

 

Οι ήχοι δύο φωνών που καβγαδίζουν επηρεάζουν τον τρόπο που ο εγκέφαλος των βρεφών επεξεργάζεται τον συναισθηματικό τόνο μιας φωνής, υποστηρίζουν αμερικανοί ερευνητές σε άρθρο τους που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Psychological Science. 

Ο εγκέφαλος των βρεφών «αφυπνίζεται» στο άκουσμα του θυμωμένου τόνου της ανθρώπινης φωνής, ακόμη και όταν εκείνα κοιμούνται. 

Ο βρεφικός εγκέφαλος είναι εξαιρετικά εύπλαστος. Το περιβάλλον και τα γεγονότα τα οποία βιώνουν συντελούν στη διάπλαση του εγκεφάλου, θετικά και αρνητικά. Το στρες λόγω κακομεταχείρισης ή ανατροφής σε ιδρυματικές συνθήκες μπορεί να επηρεάσει καθοριστικά την ανάπτυξη του παιδιού. Αλλά η αμερικανική μελέτη δείχνει ότι, ακόμη και το μέτριο στρες μπορεί να επηρεάσει τη βρεφική εγκεφαλική λειτουργία. 

«Μας ενδιέφερε να δούμε κατά πόσο μια κοινή πηγή πρώιμου άγχους στη ζωή του παιδιού -όπως ο καβγάς μεταξύ των γονέων- παίζει ρόλο στη βρεφική εγκεφαλική λειτουργία», εξηγεί η συγγραφέας της μελέτης Άλις Γκράχαμ, από το Πανεπιστήμιο του Όρεγκον. 

Η ερευνήτρια και οι συνεργάτες της εξέτασαν τους εγκεφάλους 20 βρεφών (από έξι μηνών έως και ενός έτους) κατά τη διάρκεια του ύπνου, με λειτουργική μαγνητική τομογραφία. Κατά τη διάρκεια της εξέτασης, τα βρέφη άκουγαν ασήμαντες φράσεις από μια ανδρική ενήλικη πολύ θυμωμένη, λίγο θυμωμένη, χαρούμενη ή ουδέτερη φωνή. 

Η εγκεφαλική λειτουργία των βρεφών είχε διακριτά πρότυπα ενεργοποίησης σε κάθε διαφορετικό συναισθηματικό τόνο φωνής. 

Συγκριτικά με τα βρέφη που μεγάλωναν σε «υγιή» οικογενειακά περιβάλλοντα, εκείνα που αναπτύσσονταν σε συνθήκες έντονων οικογενειακών καβγάδων (σύμφωνα με τις αναφορές των μητέρων) είχαν μεγαλύτερη ανταπόκριση στην πολύ θυμωμένη φωνή σε εγκεφαλικές περιοχές που σχετίζονται με το στρες και την συναισθηματική ρύθμιση, τον πρόσθιο εγκεφαλικό φλοιό του προσαγωγίου, την ουραία, τον θάλαμο και τον υποθάλαμο. 

Παλαιότερες μελέτες σε πειραματόζωα είχαν δείξει ότι, οι συγκεκριμένες περιοχές του εγκεφάλου επηρεάζονται από το στρες στα πρώιμα στάδια της ζωής και η παρούσα μελέτη αποδεικνύει ότι παρόμοιο φαινόμενο παρουσιάζει και ο βρεφικός εγκέφαλος. 

«Τα ευρήματα δείχνουν ότι τα βρέφη έχουν επίγνωση των γονεϊκών διαφωνιών και οι καβγάδες αυτοί επηρεάζουν τον τρόπο που ο εγκέφαλός τους διαχειρίζεται το στρες και τα συναισθήματα», υπογραμμίζει η Δρ Γκράχαμ.

πηγή: www.iatrognosi.gr